Zelf een vliegtuig besturen

ZELF EEN VLIEGTUIG BESTUREN
Concept van Ghent Aviation

Bij Ghent Aviation gaan we ervan uit om de theorie te spreiden over twee jaar. We promoten om parallel aan het volgen van de theorie-lessen te starten met de praktijk-lessen. Het is realistisch te zeggen dat de praktijk een 70-tal vlieguren omvat. Door de praktijklessen te spreiden over drie jaar wordt het halen van je vliegbrevet in 2020 een realistisch statement !! Bovendien spreid je het budget ook over een drietal jaren.

Vanaf de eerste theorie-lessen worden naast theoretische begrippen ook topics uit de praktijk geïntegreerd. Met de bedoeling dat je “ready for take-off” bent voor je eerste praktijklessen in het voorjaar van 2018 !

Tijdens 2018 en 2019 blijf je parallel verder werken aan de theorie en de praktijk.

Twee grote mijlpalen in je opleiding zullen je “eerste solo” (touch&go) en je “eerste solo navigatie-vlucht” zijn. Volgens ons concept zal dat resp. voor de zomer van 2018 en de zomer van 2019 zijn ! 

In het najaar van 2019 is de theoretische cyclus afgewerkt. Allicht leg je dan aansluitend het theoretische examen af begin 2020. Ondertussen zal je aan een realistisch tempo van circa 25 vlieguren per jaar ook goed gevorderd zijn met de praktijkopleiding. In het voorjaar van 2020 werk je dan toe naar het praktijkexamen. En haal je dus die PPL in 2020 !!

Belangrijke opmerking : de sessies (theorie) op vrijdag en zaterdag zijn gelijklopend ! Het voordeel is dat je al eens kan switchen tussen beide dagen, en je er zo voor zorgt dat je echt niks mist.

Instappen in de theoriecursus kan altijd ! Onderdeel per onderdeel wordt behandeld. Mocht je later instappen dan zal je wel de praktijkbriefings en oefeningen op radiocommunicatie ‘solo’ moeten bijbenen ‘tête à tête’ met een vlieginstructeur (andere kostprijs theoriecursus).